Ons voorstel: nieuw dorpscentrum voor Schelle

Op 10 mei 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Schelle 2030, Wonen & Leven

Schelle heeft nood aan een nieuw dorpscentrum. Maar hoe dat nieuwe centrum er moet uitzien, daar is nog veel discussie over. De N-VA staat voor een plan waarin alle aspecten van onze gemeente ten volle vertegenwoordigd zijn. Onze partij doet haar uiterste best om de huidige CD&V-plannen te verbeteren.

Veiliger verkeer

Door de Fabiolalaan achter de kerk door te trekken, creëren we een ruim centrum. Hierbij zal de huidige korte bocht – een gevaarlijk kruispunt – verdwijnen en zal deze drastisch veiliger gemaakt worden.

Meer open ruimte

De urbanisering van kleine gemeenten is een feit. We moeten slimmer omgaan met het creëren van open ruimte. In ons voorstel ligt de nadruk op het centraliseren van onze gemeente, met plaats voor evenementen en een nieuwe dynamiek.

Meer economische kansen

Louter een woongemeente willen we niet worden. Daarom kiest de N-VA resoluut voor het maximaliseren van de economische factor. Het realiseren van economische ruimte en de nodige zuurstof zal bijdragen tot een sfeervoller Schelle.

Met dank aan Schellenaar Floris Robbroeckx voor het gebruik van zijn ontwerp.