Fietspompen in Schelle goedgekeurd

Op 10 juni 2021, over deze onderwerpen: Jeugd & Sport

Tijdens de lockdown zijn we met z'n allen massaal beginnen fietsen. Een positief gevolg van de coronacrisis. De Vlaming heeft zijn fiets (her)ontdekt. Niet alleen om te ontspannen, maar ook voor functionele verplaatsingen, zoals boodschappen doen.

Ook deze zomer zal de impact van corona op het fietsgebruik zichtbaar zijn. Met ontelbare gecancelde vakantieplannen, reisrestricties en internationale onzekerheid opteren veel Belgen voor vakantie in eigen land, en kiezen ook nu velen voor de fiets, zowel voor langere tochten als voor daguitstapjes.

Stelt N-VA Schelle voor om over te gaan tot het plaatsen van openbare fietspompen.

Met N-VA Schelle stellen we voor dat de plaatsing ervan geschiedt op de openbare weg. De locatie van de installaties moet echter nog bepaald worden maar een optie zou kunnen zijn om een openbare fietspomp te plaatsen in de omgeving van onze horeca, toeristische of culturele gebouwen, belangrijke fietsknooppunten of andere strategische punten binnen onze gemeente." zegt gemeenteraadslid Rita Jacobs.