N-VA aan de slag met dierenwelzijn

Op 19 maart 2019, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn, Wonen & Leven

Al sinds vorige legislatuur is N-VA vragende partij om 'dierenwelzijn' expliciet mee op te nemen in het beleid. “Men heeft naar ons geluisterd, de eerste schepen voor dierenwelzijn is een feit”, zegt Elien Van Breedam. De schepen is krampachtig op zoek naar ideeën, daarom deed N-VA enkele positieve voorstellen.

Onze voorstellen

Onze fractie deed enkele suggesties die mede door GAIA gesteund worden. Zo zou bijvoorbeeld geluidsarm vuurwerk al voor veel dieren een goede zaak zijn. Ook ijvert de N-VA voor meer hondenweiden, waar er vandaag een tekort is. We opteren voor een hondenweide in het Berrenheibos of de Tuinlei, een mooie plek waar mensen vaak met hun hond gaan wandelen.

Ook gaan er verschillende stemmen op om een verkoelende zwemvijver voor de honden tijdens de warme zomermaanden te voorzien, ook hier is er een uitdaging voor Schelle weggelegd. Binnen de politiezone is er ook een meldpunt voor dierenmishandeling, helaas weten vele mensen dit niet. Daarom willen we het meldpunt promoten.

Kortom, dierenwelzijn is een prioriteit voor de N-VA en voor Schelle. Op deze manier werken we mee aan een diervriendelijke gemeente.