Premie voor start-ups

Op 15 november 2019, over deze onderwerpen: Economie

Schelle heeft nood aan kleinere detailzaken. Een groter aanbod van horeca, diensten en winkels zorgt voor een dynamische gemeente. Ondernemers die kiezen voor Schelle mogen hiervoor een extra duwtje in de rug krijgen.

Ondernemers verleiden
Vanaf heden kunnen nieuwe ondernemingen binnen ons centrum aanspraak maken op een extra premie. “Met een premie van € 1.500 willen we nieuwe ondernemers verleiden om in Schelle een zaak te openen. N-VA Schelle stelde ook voor om nieuwe ondernemers in hun eerste jaar vrij te stellen van de bijkomende bedrijfsbelasting, maar vonden hiervoor geen politieke meerderheid”, zegt Wietse.
Klik hier voor meer info over de premie

Lokale ondernemersraad
Een ondernemersraad kan een hele nieuwe dynamiek creëren in onze gemeente. Al in 2012 werden er financiële middelen voorzien en werden er statuten opgemaakt, maar helaas is er sindsdien niets meer gebeurd. “Op onze vraag zal in november de eerste keer samengezeten worden, eindelijk. We steunen de schepen in zijn engagement om de raad verder uit te bouwen tot een volwaardig adviesorgaan”, eindigt Wietse.

Op woensdag 20 november 2019 zal de eerste vergadering plaats vinden, dit om 20u in het gemeentehuis. Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen via onthaal [at] schelle.be.