“Schelle zou meer mogen organiseren”

Op 11 december 2018, over deze onderwerpen: Identiteit, Vrije tijd & Cultuur, Wonen & Leven

Wat is er aangenamer dan in een levendige gemeente te wonen? “Schelle zou meer activiteiten mogen organiseren, de mensen komen al zo weinig buiten”, stelt toekomstig gemeenteraadslid Wietse Robbroeckx.

Te klein aanbod voor de Schellenaar

Mensen laten genieten van het dorpsleven, dat is een erg belangrijke factor: zeker binnen ons klein en gezellig dorp. “Het aantal activiteiten die het grotere publiek aantrekken, zitten in het slop. Er kan beter geïnvesteerd worden in activiteiten voor een grotere doelgroep, dan in kleine workshops die slechts een selectief deel van onze samenleving aanspreken”, zegt Wietse Robbroeckx.

N-VA Schelle kiest voor grotere doelgroep

Vanaf heden kan het grote publiek slechts genieten van een jaarlijkse jaarmarkt en eventueel een ‘Dag van de Schellenaar’. Alle overige activiteiten kennen een te kleine doelgroep. Binnenkort staat de nieuwjaarsreceptie voor de deur, deze is niet toegankelijk voor kinderen wegens het late uur. De Vlaamse feestdag zal traditiegetrouw ‘gevierd’ worden in het gemeentehuis, terwijl andere gemeenten hier een echt feest van maken. “Ja, we zijn jaloers op gemeenten zoals Niel en Aartselaar. Daar zien we een totaal-engagement om mensen samen te brengen. Sociale vereenzaming komt al te vaak voor, niet alleen bij ouderen”, stelt Wietse.

Verdere stappen

De Schelse N-VA-fractie zal – zodra het nieuwe bestuur geïnstalleerd is – haar bedenkingen en concrete voorstellen aanwenden. Op die manier willen we ervoor zorgen dat Schelle dat ietsje meer krijgt dat ze nodig heeft. Schelle mag iets gezelliger zijn, mensen moeten we verbinden.