Webpagina voor Schelse handelaren

Op 28 maart 2020, over deze onderwerpen: Bestuur, Economie

Weet u welke Schelse handelaren open zijn tijdens de coronacrisis? Of weet u welke restaurants in Schelle afhaalmaaltijden voorzien? N-VA Schelle wil alle diensten van de lokale middenstand delen op online webpagina.

Aanpassing lokale middenstand
Verschillende restaurants schakelen noodgedwongen over van klassieke bediening naar afhaal- en/of thuisbezorgingsdienst. De zaken die zo’n alternatief organiseren willen we als N-VA Schelle in de kijker door ze op de gemeentelijke website op te lijsten. Hetzelfde is mogelijk voor winkels die in het weekend moeten sluiten maar die wel over een webshop beschikken.

Koop lokaal
“We pleiten ervoor om een website op te richten waar alle Schelse ondernemingen hun diensten kunnen aanbieden. Veel Schellenaren willen vandaag de lokale economie een duwtje in de rug geven door lokaal te kopen. Desondanks blijft het voor onze inwoners onduidelijk welke handelszaken nog operationeel zijn. Door dit initiatief proberen we tegemoet te komen aan de eisen van de Schellenaren.”, zegt Nathan De Strycker.

Op toerisme Rupelstreek vindt u alvast een eerst oplijsting: https://www.facebook.com/toerismerupelstreek/posts/1576468089176812