Welke toekomst zie jij voor de Electrabelsite?

Op 12 februari 2019, over deze onderwerpen: Milieu & Natuur, Samenwerking, Wonen & Leven

Veel mensen dachten al na over de toekomst van dit unieke gebied. Dat leverde 3 mogelijkheden op: ruimte voor recreatie en natuur, om te wonen en voor het opwekken van energie. De provincie Antwerpen werkt dat graag samen met jou uit in het provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan (PRUP) Electrabelsite. Maandag 18 maart 2019 ben je doorlopend tussen 19.00u en 21.30u welkom in het hoofdgebouw op de Electrabelsite.

Wat kan jij doen?
Je informeert je op de infomarkt over de drie voorliggende alternatieven: een energie-, woon- en recreatielandschap. Je hebt de kans om er nieuwe suggesties of opmerkingen aan toe te voegen.

De komende maanden berekenen experten de effecten van elk alternatief op het vlak van mobiliteit, bodem, lucht, geluid, water, natuur, landschap en de omgeving. Je ontdekt volgens welke methoden ze die onderzoeken plannen. Heb jij hier een specifiek idee over of heb je een betere suggestie? Zeg het ons gerust!

Wat is een PRUP?
Met een PRUP leggen we de toekomst van de site ruimtelijk en juridisch vast. Het is dus een belangrijke stap waarin we jouw samenwerking vragen. De opmaak van een PRUP duurt gemiddeld 2 jaar. In die periode polsen we nog een paar keer naar je mening. Zo nemen we jouw betrokkenheid en inspraak zoveel mogelijk mee naar het eindresultaat.

We hopen je te ontmoeten!

Meer info?

Klik hier voor website van de Electrabelsite

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Lees hier de online infobrochure