CD&V Schelle duwt voorstel voor heropstart samenwerking met intergemeentelijk zwembad van tafel

Op 21 juni 2019, over deze onderwerpen: Jeugd & Sport, Samenwerking

N-VA Schelle heeft op de gemeenteraad van 19 Juni getracht om Schelle opnieuw te doen instappen in het Intergemeentelijk zwembad. Hierbij dienden zij een voorstel in om ervoor te zorgen dat er terug een samenwerking ontstond met de buurgemeenten Niel, Aartselaar en Hemiksem. Deze kunnen zeker nog een vierde partner gebruiken bij de bouw van hun zwembad. Ons voorstel en de ingediende schriftelijke vraag aan de schepen vindt u hier.

“Volgens de planning zal het zwembad van Hemiksem over 26 maanden sluiten. Noch de eerste schepen, bevoegd voor sport, noch de Burgemeester kon, na herhaaldelijk aandringen van N-va ook maar één alternatief opnoemen om na de sluiting, zwemwater te voorzien voor onze scholen en burgers”, zegt Stijn Cools, gemeenteraadslid N-VA Schelle.
De Burgemeester repliceerde niet te weten ‘hoeveel’ leerlingen er in 2021 nog op de Schelse scholen zullen zitten.

Het onderwerp betreffende het intergemeentelijk zwembad is voor de eerste maal besproken op de Schelse gemeenteraad en was ook al een ‘hot topic’ tijdens de verkiezingen.
Met een politiek trucje veegde de absolute meerderheid van CD&V het voorstel van tafel, zonder hiervoor zelfs een stemming te organiseren. De gemeenteraads voorzitter, die geen graten zag om een stemming hierover te organiseren, werd door de burgemeester meteen de mond gesnoerd. Op ons voorstel werd een amendement voorgesteld en goedgekeurd door de CD&V-fractie. In dit amendement stond niet meer dan: “Wij gaan ons uiterste best doen om een oplossing te zoeken.” Hierdoor moeten wij vaststellen dat er tegen 2021 geen garantie is, dat onze leerlingen en burgers, nog goedkoop zwemwater in de buurt ter beschikking zullen hebben.